Przeprowadzka biura i firmy

przeprowadzka biura lub firmy

Przeprowadzki firm – Warszawa i inne duże polskie miasta to miejsca, gdzie przenoszenie biur jest na porządku dziennym. Dziś, kiedy łatwo można znaleźć oferty firm przeprowadzkowych, oferujących szybki i niedrogi transport, wszystko przebiega bardzo sprawnie. Ważne jednak, żeby wybrać dobre miejsce na nową siedzibę firmy, zaopatrzyć biura we wszystkie potrzebne meble i akcesoria oraz zaaranżować wnętrza w taki sposób, aby ułatwiały codzienną pracę.

O czym pamiętać przy przeprowadzce biura na etapie wyboru i urządzania nowej siedziby?

Przeprowadzka biura ma na celu przeniesienie firmy do miejsca, które lepiej spełni oczekiwania właścicieli i pracowników, związane z lokalizacją oraz warunkami pracy. Wybierając przed ostateczną przeprowadzką biura nowe lokum, trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów, w tym sprawne warunki dojazdu, miejsca parkingowe lub pobliże przystanków komunikacji miejskiej. Sama siedziba musi zagwarantować przestrzeń, mieć dobrą wentylację i oświetlenie, wystarczającą ilość stanowisk pracy oraz reprezentacyjną salę na spotkania i konferencje.

Miejsca pracy powinny być ergonomiczne, aby nie powodować dyskomfortu czy problemów zdrowotnych pracowników. Warto przyjrzeć się dotychczasowej siedzibie firmy i przeanalizować największe wady i niedogodności, których można uniknąć w nowym miejscu – wszystko to bowiem przełoży się na atmosferę i efektywność pracy.

Sprawna przeprowadzka firmy – jak sobie ją ułatwić?

Przenoszenie siedziby firmy wiąże się z zamieszaniem, którego każdy szef pragnie uniknąć. Całą operację logistyczną trzeba starannie zaplanować, nawet z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Dobrze jest ustalić dogodny termin, który nie zakłóci pracy – idealny będzie weekend (lub rozpoczęcie przenosin już w piątkowe popołudnie).

Ponieważ przeprowadzka biura łączy się z koniecznością przenoszenia mebli i ciężkich pudeł ze sprzętami, dokumentami, papierem, akcesoriami biurowymi, dobrze jest zaangażować do tego firmę zewnętrzną. Dziś usługi firm przeprowadzkowych są dostępne w konkurencyjnych cenach, a ich pracownicy są specjalistami w tej dziedzinie, więc znają sposoby na uproszczenie procedur. Koszty przeprowadzki zorganizowanej przez wyspecjalizowaną firmę zależą oczywiście od wielu czynników, w tym dystansu, ilości transportowanych rzeczy oraz ich gabarytów oraz takich usług jak pakowanie i zabezpieczanie mienia – może to zrobić firma przeprowadzkowa lub sami pracownicy przenoszonej firmy.

Przed rozpoczęciem przenosin trzeba zadbać o:

  • staranne posegregowanie, zapakowanie oraz oznaczenie dokumentów firmowych,
  • opisanie pudeł z akcesoriami/ rzeczami użytkowanymi przez każdego pracownika,
  • spakowanie delikatnych sprzętów biurowych tak, aby się nie poobijały i nie uległy uszkodzeniom,
  • zrobienie spisu przenoszonych przedmiotów, przydzielając je od razu do nowych pomieszczeń.

Odpowiednie pakowanie pozwoli sprawnie przenieść rzeczy do nowych pomieszczeń i przyporządkować wszystko do danego stanowiska. Dzięki temu najbliższe robocze dni nie będą wiązały się z chaosem i szukaniem potrzebnych sprzętów czy dokumentów.

Sprawna przeprowadzka a zmiany w sposobie działania firmy

Zmiana siedziby to dobra okazja, żeby zrobić w firmie generalne porządki pod wieloma względami. Dotyczyć to może wymiany sprzętów, mebli, oprogramowania czy wprowadzenia nowych procedur, np. dotyczących obiegu dokumentów. Warto przemyśleć jakie zmiany pomogą uniknąć chaosu i pozwolą na bardziej ekonomiczne wykorzystanie czasu pracy. Przydatną zasadą jest: im prościej, tym lepiej, co dotyczy różnych aspektów – od aranżacji wnętrz po stosowane procedury. W takim miejscu zwyczajnie milej i sprawniej się pracuje.